Menü aufrufen
Toggle preferences menu
Persönliches Menü aufrufen
Nicht angemeldet
Ihre IP-Adresse wird öffentlich sichtbar sein, wenn Sie Änderungen vornehmen.

Icons und Buttons/en: Unterschied zwischen den Versionen

Aus HITGuard User Guide
Isan (Diskussion | Beiträge)
Die Seite wurde neu angelegt: „In the overview tables, assistants, and special functions of HITGuard you find different icons offering information on the data on screen, and buttons to trigger various actions. Some of these icons and buttons are context-specific; many are used again and again across the tool. </p><u>Note:</u> The colors of some buttons can be modified under Administration → Global Settings and may therefore look different in a productive system from what you see on t…“
 
Isan (Diskussion | Beiträge)
Die Seite wurde neu angelegt: „====Administration==== {| class=wikitable |- |right |Lists with multiple layers can have all their layers collapsed or expanded with these buttons.<br><u>Example:</u> Chapter view for standards or norms. |- |right |In selectable lists, all elements can be selected or deselected at once with these buttons.<br><u>Example:</u> Selection of organizational units for an analysis per…“
Zeile 160: Zeile 160:
|}
|}


<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
====Measures & progress reports====
====Maßnahmen & Fortschrittsmeldungen====
{| class=wikitable
{| class=wikitable
|-
|-
|[[Datei:Button_MK_ausVorlage.png|right]]
|[[Datei:Button_MK_ausVorlage.png|right]]
|Beim Erstellen einer neue Maßnahme kann mit diesem Button eine Vorlage aus einer Wissensdatenbank verwendet werden.
|A knowledge base template can be used with this button when creating a new measure.
|-
|-
|[[Datei:Button_Maßnahme_löschen.png|right]]
|[[Datei:Button_Maßnahme_löschen.png|right]]
|Maßnahmen können von Experten oder Professionals mit diesem Button gelöscht werden.
|Measures can be deleted with this button by Experts and Professionals.
|-
|-
|[[Datei:Button_M_Einreichen.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_M_Einreichen.png|200px|right]]
|Unter Meine Aufgaben > Meine Maßnahmen können Practitioner mit diesem Button Vorschläge für neue Maßnahmen einreichen.
|Practitioners can submit proposals for new measures with this button under My tasks → My measures.
|-
|-
|[[Datei:Button_M_FortschrittMelden.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_M_FortschrittMelden.png|200px|right]]
|Unter Meine Aufgaben > Meine Fortschrittsmeldungen können Practitioner mit diesem Button proaktiv den Fortschritt ihrer Maßnahmen einmelden, sofern die Experten diese Option zur Verfügung gestellt haben.<br><br>Experten können die Option "Fortschritte aktiv melden" unter Administration > Globale Einstellungen aktivieren oder deaktivieren.
|Practitioners can use this button to proactively report the progress of their measures under My tasks → My progress reports, if an Expert has provided this option.<br><br>Experts can activate or deactivate the option "Actively report progress" under Administration → Global Settings.
|-
|-
|[[Datei:Button_FM_Anfordern.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_FM_Anfordern.png|200px|right]]
|Dieser Button führt Experten und Professionals auf die Seite, wo sie Fortschrittsmeldungen zu Maßnahmen von den Verantwortlichen anfordern können.
|This button takes Experts and Professionals to the page where they can request progress reports from the responsible persons.
|-
|-
|[[Datei:Button_FM_FMErneutAnfordern.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_FM_FMErneutAnfordern.png|200px|right]]
|Mit diesem Button können Experten bereits angeforderte Fortschrittsmeldungen erneut anfordern und den Verantwortlichen damit an die Durchführung dieser Aufgabe erinnern.
|Experts can re-request already requested progress reports with this button and thus remind the responsible person of the pending task.
|-
|-
|[[Datei:Button_FM_zurückrufen.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_FM_zurückrufen.png|200px|right]]
|Mit diesem Button können Experten bereits angeforderte Fortschrittsmeldungen wieder zurückrufen.
|With this button Experts can recall progress reports they have requested.
|-
|-
|[[Datei:Button_FM_Zwischenspeichern.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_FM_Zwischenspeichern.png|200px|right]]
|Mit diesem Button können Verantwortliche eine Fortschrittsmeldung zwischenspeichern, die sie ausgefüllt haben aber noch nicht abschicken möchten.
|With this button the responsible persons can save a progress report they have filled out but do not yet want to return.
|-
|-
|[[Datei:Button_FM_Delegieren.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_FM_Delegieren.png|200px|right]]
|Erlaubt es dem Verantwortlichen einer Maßnahme, die Beantwortung der Fortschrittsmeldung an jemand anderen zu delegieren.
|This allows the responsible person of a measure to delegate the answering of a progress report to somebody else.
|-
|-
|[[Datei:Button_FM_Delegiert_Retour.png|300px|right]]
|[[Datei:Button_FM_Delegiert_Retour.png|300px|right]]
|Mit diesem Button kann eine delegierte, beantwortete Fortschrittsmeldung wieder an den Verantwortlichen retourniert werden.
|A delegated, answered progress report can be returned to the responsible person with this button.
|-
|-
|[[Datei:Button_FM_Absenden3.png|250px|right]]
|[[Datei:Button_FM_Absenden3.png|250px|right]]
|Mit diesem Button kann eine fertige Fortschrittsmeldung vom Verantwortlichen wieder an den Experten retourniert werden, der sie angefordert hat.
|A completed progress report can be returned by the responsible person to the requesting Expert with this button.
|-
|-
||[[Datei:Button_FM_Meldung-bearbeiten.png|200px|right]]
||[[Datei:Button_FM_Meldung-bearbeiten.png|200px|right]]
|Mit diesem Button kann ein Experte die retournierte Fortschrittsmeldung im Bearbeitungsmodus für Autorisierte selbst bearbeiten.
|An Expert can edit a returned progress report themselves in a special editing mode for authorized persons.
|-
|-
||[[Datei:Button_RM_Akzeptieren.png|200px|right]]
||[[Datei:Button_RM_Akzeptieren.png|200px|right]]
|Mit diesem Button kann ein Experte die retournierte Fortschrittsmeldung akzeptieren.
|An Expert can accept a returned progress report with this button.
|-
|-
|[[Datei:Button_FM_erneutanfordern.png|300px|right]]
|[[Datei:Button_FM_erneutanfordern.png|300px|right]]
|Mit diesem Button kann ein Experte die Überarbeitung einer Fortschrittsmeldung vom Verantwortlichen anfordern, nachdem sie dieser retourniert hat.
|An Expert can request the redoing of a progress report from the responsible person after they have already returned it.
|-
|-
|}
|}
</div>


<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
====Controls====
====Kontrollen====
{| class=wikitable
{| class=wikitable
|-
|-
||[[Datei:Button_K_kopieren.png|right]]
||[[Datei:Button_K_kopieren.png|right]]
|Bestehende Kontrolldefinitionen können mit diesem Button kopiert werden.
|Existing control definitions can be copied with this button.
|-
|-
|[[Datei:Button_MK_ausVorlage.png|right]]
|[[Datei:Button_MK_ausVorlage.png|right]]
|Beim Erstellen einer neue Kontrolldefinition kann mit diesem Button eine Vorlage aus einer Wissensdatenbank verwendet werden.
|A knowledge base template can be used with this button when creating a new control definition.
|-
|-
|[[Datei:Button_Maßnahme_löschen.png|right]]
|[[Datei:Button_Maßnahme_löschen.png|right]]
|Kontrolldefinitionen können von Experten oder Professionals mit diesem Button gelöscht werden.
|Control definitions can be deleted with this button by Experts and Professionals.
|-
|-
|[[Datei:Button_FM_Zwischenspeichern.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_FM_Zwischenspeichern.png|200px|right]]
|Mit diesem Button können Umsetzer eine Kontrolldurchführung zwischenspeichern, die sie ausgefüllt haben aber noch nicht abschicken möchten.
|With this button implementers can save a control execution they have filled out but do not yet want to send.
|-
|-
|[[Datei:Button_K_PrüfungFreigeben.png|250px|right]]
|[[Datei:Button_K_PrüfungFreigeben.png|250px|right]]
|Mit diesem Button können Umsetzer eine Kontrolldurchführung zur Prüfung freigeben.
|Implementers can move a control execution to the examination with this button.
|-
|-
|[[Datei:Button_K_ÜberarbeitungNotwendig.png|250px|right]]
|[[Datei:Button_K_ÜberarbeitungNotwendig.png|250px|right]]
|Mit diesem Button können Prüfer der Kontrolldefinition die Durchführung vom Umsetzer überarbeiten lassen.
|With this button examiners of a control definition can request a redoing of the execution from the implementer.
|-
|-
|[[Datei:Button_K_Abgelehnt.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_K_Abgelehnt.png|200px|right]]
|Mit diesem Button können Prüfer der Kontrolldefinition die Durchführung ablehnen.
|With this button examiners of a control definition can reject the execution.
|-
|-
|[[Datei:Button_K_Akzeptiert.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_K_Akzeptiert.png|200px|right]]
|Mit diesem Button können Prüfer der Kontrolldefinition die Durchführung akzeptieren.
|With this button examiners of a control definition can accept the execution.
|-
|-
|}
|}
</div>


<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
====Case management====
====Fallmanagement====
{| class=wikitable
{| class=wikitable
|-
|-
|[[Datei:Button_FM_AktennotizBearbeiten.png|right]]
|[[Datei:Button_FM_AktennotizBearbeiten.png|right]]
|Mit diesem Button können Bearbeitungsnotizen in Akten bearbeitet werden.
|With this button the processing notes of dossiers can be edited.
|-
|-
|[[Datei:Button_RM_BedrohungMehrfachanlage.png|right]]
|[[Datei:Button_RM_BedrohungMehrfachanlage.png|right]]
|Mit diesem Button kann in Akten die Mehrfachanlage von Maßnahmen gestartet werden.
|With this button the bulk creation of measures in a dossier can be started.
|-
|-
|}
|}
</div>


<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
====Data protection====
====Datenschutz====
{| class=wikitable
{| class=wikitable
! colspan="2" | <b>Verarbeitungsregister</b>
! colspan="2" | <b>Verarbeitungsregister</b>
|-
|-
|[[Datei:Button_Ausser-Kraft-Setzen.png|right]]
|[[Datei:Button_Ausser-Kraft-Setzen.png|right]]
|Setzt die selektierte Verarbeitungstätigkeit außer Kraft. Dieser Button ist ausgegraut, wenn eine VT nicht außer Kraft gesetzt werden kann.
|Annuls the selected processing activity. The button is greyed out if the processing activity cannot be annulled.
|-
|-
|[[Datei:Button_Neue_Version.png|right]]
|[[Datei:Button_Neue_Version.png|right]]
|Erstellt eine Nachfolgeversion der selektierten Verarbeitungstätigkeit. Dieser Button ist ausgegraut, wenn eine VT nicht in eine Nachfolgeversion überführt werden kann.
|Creates an update of the selected processing activity. This button is greyed out if the processing activity cannot be updated.
|-
|-
|[[Datei:Button_Kopie_Erstellen.png|right]]
|[[Datei:Button_Kopie_Erstellen.png|right]]
|Erstellt eine Kopie der selektierten Verarbeitungstätigkeit.
|Creates a copy of the selected processing activity.
|-
|-
|[[Datei:Button_Hinzufügen_Erstellen.png|right]]
|[[Datei:Button_Hinzufügen_Erstellen.png|right]]
|Erstellt eine neue Verarbeitungstätigkeit.
|Creates a new processing activity.
|-
|-
|}
|}
</div>


<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
====Doc management====
====Doku-Management====
{| class=wikitable
{| class=wikitable
|-
|-
|[[Datei:Button_DM_NeuesVerzeichnis.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_DM_NeuesVerzeichnis.png|200px|right]]
|Erstellt ein neues Verzeichnis (Ordner).
|Creates a new directory (folder).
|-
|-
|[[Datei:Button_DM_DateiHochladen.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_DM_DateiHochladen.png|200px|right]]
|Lädt eine neue Datei im selektierten Verzeichnis hoch.
|Uploads a new file in to the selected directory.
|-
|-
|[[Datei:Button_DM_LinkHinzufügen.png|200px|right]]
|[[Datei:Button_DM_LinkHinzufügen.png|200px|right]]
|Erstellt einen neuen Link im selektierten Verzeichnis.
|Creates a new link in the selected directory.
|-
|-
|[[Datei:Button_DM_EbeneHoch.png|right]]
|[[Datei:Button_DM_EbeneHoch.png|right]]
|Navigiert in der Verzeichnisstruktur eine Ebene nach oben.
|Navigates up one level in the directory structure.
|-
|-
|[[Datei:Button_DM_Aktualisieren.png|right]]
|[[Datei:Button_DM_Aktualisieren.png|right]]
|Aktualisiert die Ansicht.
|Refreshes the view.
|-
|-
|[[Datei:Button_DM_Optionen.png|400px|right]]
|[[Datei:Button_DM_Optionen.png|400px|right]]
|Sind ein oder mehrere Verzeichnisse und/oder Dateien und/oder Links selektiert, werden im Dokumentenmanagement diese Optionen geboten.
|If one or more directories and/or files and/or links are selected, these options are offered in the document management.
|-
|-
| colspan="2" | Mehr zu den diversen Optionen verfügbar in Doku-Management > Dokumente sowie den weiteren Icons/Buttons finden Sie [[Special:MyLanguage/Dokumentenmanagement|hier]].
| colspan="2" | More on the various options available under Doc management > Documents and the other icons/buttons can be found [[Special:MyLanguage/Dokumentenmanagement|here]].
|-
|-
|[[Datei:Button_DM_Herunterladen.png|right]]
|[[Datei:Button_DM_Herunterladen.png|right]]
|Unter Doku-Management > Hochgeladene Anhänge und Berichtsarchiv können mit diesem Button Dokumente/Berichte heruntergeladen werden.
|This button downloads documents/reports under Doc management > Uploaded attachments and Report archive.
|-
|-
|[[Datei:Button_DM_Versenden.png|right]]
|[[Datei:Button_DM_Versenden.png|right]]
|Im Berichtsarchiv können mit diesem Button Berichte als E-Mail-Attachments verschickt werden. Aus Sicherheitsgründen wird der Bericht nicht direkt aus HITGuard verschickt, sondern der Button lädt ein E-Mail-Template herunter, das dann manuell verschickt werden kann.
|In the Report archive reports can be sent as e-mail attachments with this button. For security reasons, the report is not sent directly from HITGuard, but instead the button downloads an e-mail template that can then be sent manually.
|-
|-
|}
|}
</div>


<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
====Administration====
====Administration====
{| class=wikitable
{| class=wikitable
|-
|-
|[[Datei:Button_Einklappen_Ausklappen.png|right]]
|[[Datei:Button_Einklappen_Ausklappen.png|right]]
|Mit diesen Buttons können in Listen mit mehreren Ebenen alle Ebenen ein- oder ausgeklappt werden.<br><u>Beispiel:</u> Kapitelansicht bei Standards und Normen.
|Lists with multiple layers can have all their layers collapsed or expanded with these buttons.<br><u>Example:</u> Chapter view for standards or norms.
|-
|-
||[[Datei:Button_AllesAn-AllesAb.png|right]]
|[[Datei:Button_AllesAn-AllesAb.png|right]]
|Mit diesen Buttons können in Auswahllisten alle Elemente auf einmal selektiert oder deselektiert werden.<br><u>Beispiel:</u> Selektieren von Organisationseinheiten für einen Analysezeitraum.
|In selectable lists, all elements can be selected or deselected at once with these buttons.<br><u>Example:</u> Selection of organizational units for an analysis period.
|-
|-
||[[Datei:Button_Nachoben_nachunten.png|right]]
|[[Datei:Button_Nachoben_nachunten.png|right]]
|Mit diesen Buttons können in Tabellen mit festlegbarer Sortierreihenfolge einzelne Elemente nach oben oder nach unten verschoben werden.<br><br><u>Beispiel:</u> Organisationseinheiten in der Organisationsstruktur verschieben.
|In tables with adjustable sorting order, individual elements can be moved up or down with these buttons. <br><u>Example:</u> Moving organizational units in the organizational structure.
|-
|-
||[[Datei:Button_Senden.png|right]]
|[[Datei:Button_Senden.png|right]]
|Mit diesem Button können Mails versandt werden.<br><br>Dies betrifft den Versand von Testmails unter Administration → Globale Einstellungen und innerhalb eines Managementsystems, wo die E-Mail-Einstellungen weiter angepasst werden können. Mehr zu den E-Mail-Einstellungen finden Sie  [[Special:MyLanguage/Globale_Einstellungen#E-Mail_Einstellungen|hier]].<br><br>Beim Erstellen von Berichten mit Revisionsinformation im Berichtsarchiv und beim Bearbeiten von Einträgen im Berichtsarchiv können mit diesem Button auch Berichte an spezifische Empfänger verschickt werden. In diesem Fall wird das Mail nicht direkt verschickt, sondern es wird eine .eml Datei heruntergeladen. Mehr zum Berichtsarchiv finden Sie [[Special:MyLanguage/Berichtsarchiv|hier]].
|Mails can be sent with this button.<br><br>This concerns the sending of test-mails under Administration → Global settings and within a management system, where the e-mail settings can be further adjusted. Find more on e-mail settings [[Special:MyLanguage/Globale_Einstellungen#E-Mail_Einstellungen|here]].<br><br>When creating reports with revision information in the report archive and when editing report archive entries, reports can be sent to specific recipients with this button. In this case, the e-mail is not sent directly, but an .eml file is downloaded. Find more on the report archive [[Special:MyLanguage/Berichtsarchiv|here]].
|-
|-
|}
|}
</div>

Version vom 29. Oktober 2024, 08:01 Uhr

In the overview tables, assistants, and special functions of HITGuard you find different icons offering information on the data on screen, and buttons to trigger various actions. Some of these icons and buttons are context-specific; many are used again and again across the tool.

Note: The colors of some buttons can be modified under Administration → Global Settings and may therefore look different in a productive system from what you see on this page. Furthermore, not all buttons are visible/active for all users, this can depend on your authorization.

Standard icons and buttons

Basics
Save files, options, information.
Closing pages or popups.
There is one of these two buttons for downloading reports, depending on the type of report.

If a button is available but greyed out, no data has been selected as basis for the report (e.g., a checkmark for a risk or a measure, or a selection of a standard or an organizational unit in a dropdown).

You can find more about reports on their respective pages for each module.
Collapse or expand the main menu on the left.
Change language: German or English.
Logout from HITGuard.
Tables
Deletes a filter set in a table. The choice of columns is not reset with this button.
Downloads the entire table as an Excel file.
Downloads either the selected rows or the entire table as an Excel file.
The contents of the aforementioned dropdown.
Opens a list of all columns available for showing or hiding.
Allows for the search for specific elements within a table.
Mehr zum Umgang mit Tabellen in HITGuard finden Sie hier.

Module-spezific icons and buttons

General

My tasks
A badge in the main menu shows how many tasks in total are awaiting your intervention.
Within "My tasks", a badge shows how many tasks in a specific module are awaiting your intervention.
Within the specific module, a badge next to the folder shows how many tasks of which status are awaiting your intervention.


Practitioners can submit new elements within the respective menus under My tasks with these buttons (assuming the modules are available):
- progress reports for measures one is responsible for
- risks for which one is then pre-set as advisor
- case management tickets

These elements are then handed to the respective management team for intervention.

Whether "Submit progress" ("Fortschritt melden") is available in My tasks → Measures → My progress reports depends on whether the proactive submitting of progress reports has been activated in the Global Settings.

New processing activities can also be submitted by Practitioners, however, there is no "submit" button for this but a "Plus" button next to the overview table.
Via a badge by this envelope symbol, Experts and Professionals of a management system see how many tasks have been returned or elements have been submitted (e.g., new risks, progress reports, answered self assessments).
Dashboards and KPIs
If the data selection in viewing mode is not activated for a KPI, it can be opened in a new window with this button. It is then possible to configure the KPI (choice of contents and filters) and then temporarily or permanently save these settings.
A dashboard can be marked as favorite with this star (a click sets or removes the color and thus the selection). The dashboard is then the first one displayed to the user upon login.
Experts and Professionals can open the editing mode of a dashboard with this button. There, new KPIs or reports can be added. If the editing mode is active, KPI names can also be changed, their size modified, their position changed, or KPIs can be deleted from the dashboard. Save saves these changes; Close discards them.
A new dashboard can be created in the editing mode with this button.
With this button, the private-marker, sorting arrangement, code, name, and description of a dashgboard can be edited with this button.
Vendor-specific dashboards can be reset to their original configuration with this button in the editing mode. The button is inactive for your own dashboards.
Your own dashboards can be deleted with this button in the editing mode. The button is inactive for vendor-specific dashboards.
Vendor-specific dashboards are marked with this icon. They can be edited and reset, but not deleted.
If the filter module for a KPI is open, this button saves any changes made for the current view. They are not permanently saved, though.
If the filter module for a KPI is open, this button permanently saves any changes made. This means, the changes remain saved even if the dashboard is reloaded.
Repeating buttons
Adding/creating elements.
Deleting elements (with the exception of measures and controls as well as elements of the risk policy).
Linking of elements.
Deleting/removing the linking of elements.

Risk management

Vendor-specific protection targets in the risk policy are marked with this icon. They can be edited but not deleted.
A saved configuration can be loaded in the structural analysis with this button.
A new configuration can be saved in the structural analysis with this button.
A change to a saved configuration can be saved in the structural analysis with this button.
Find more on the structural analysis here.
With this button found under Risk management → Threats, multiple threats can be created simultaneously from knowledge base templates.
Risks are marked in their overview with an exclamation point on a triangular sign. The color depends on the risk ratio and the configuration of the risk matrix.
Opportunities are marked in their overview with a pair of dice. The color depends on the risk ratio and the configuration of the risk matrix.
Impacts are marked in their overview with a plus or a minus, depending on whether it is a positive or a negative impact.

Audit management

With this button you can switch to the audit planner (for audits or audit programs) from different interfaces.

Measures & progress reports

A knowledge base template can be used with this button when creating a new measure.
Measures can be deleted with this button by Experts and Professionals.
Practitioners can submit proposals for new measures with this button under My tasks → My measures.
Practitioners can use this button to proactively report the progress of their measures under My tasks → My progress reports, if an Expert has provided this option.

Experts can activate or deactivate the option "Actively report progress" under Administration → Global Settings.
This button takes Experts and Professionals to the page where they can request progress reports from the responsible persons.
Experts can re-request already requested progress reports with this button and thus remind the responsible person of the pending task.
With this button Experts can recall progress reports they have requested.
With this button the responsible persons can save a progress report they have filled out but do not yet want to return.
This allows the responsible person of a measure to delegate the answering of a progress report to somebody else.
A delegated, answered progress report can be returned to the responsible person with this button.
A completed progress report can be returned by the responsible person to the requesting Expert with this button.
An Expert can edit a returned progress report themselves in a special editing mode for authorized persons.
An Expert can accept a returned progress report with this button.
An Expert can request the redoing of a progress report from the responsible person after they have already returned it.

Controls

Existing control definitions can be copied with this button.
A knowledge base template can be used with this button when creating a new control definition.
Control definitions can be deleted with this button by Experts and Professionals.
With this button implementers can save a control execution they have filled out but do not yet want to send.
Implementers can move a control execution to the examination with this button.
With this button examiners of a control definition can request a redoing of the execution from the implementer.
With this button examiners of a control definition can reject the execution.
With this button examiners of a control definition can accept the execution.

Case management

With this button the processing notes of dossiers can be edited.
With this button the bulk creation of measures in a dossier can be started.

Data protection

Verarbeitungsregister
Annuls the selected processing activity. The button is greyed out if the processing activity cannot be annulled.
Creates an update of the selected processing activity. This button is greyed out if the processing activity cannot be updated.
Creates a copy of the selected processing activity.
Creates a new processing activity.

Doc management

Creates a new directory (folder).
Uploads a new file in to the selected directory.
Creates a new link in the selected directory.
Navigates up one level in the directory structure.
Refreshes the view.
If one or more directories and/or files and/or links are selected, these options are offered in the document management.
More on the various options available under Doc management > Documents and the other icons/buttons can be found here.
This button downloads documents/reports under Doc management > Uploaded attachments and Report archive.
In the Report archive reports can be sent as e-mail attachments with this button. For security reasons, the report is not sent directly from HITGuard, but instead the button downloads an e-mail template that can then be sent manually.

Administration

Lists with multiple layers can have all their layers collapsed or expanded with these buttons.
Example: Chapter view for standards or norms.
In selectable lists, all elements can be selected or deselected at once with these buttons.
Example: Selection of organizational units for an analysis period.
In tables with adjustable sorting order, individual elements can be moved up or down with these buttons.
Example: Moving organizational units in the organizational structure.
Mails can be sent with this button.

This concerns the sending of test-mails under Administration → Global settings and within a management system, where the e-mail settings can be further adjusted. Find more on e-mail settings here.

When creating reports with revision information in the report archive and when editing report archive entries, reports can be sent to specific recipients with this button. In this case, the e-mail is not sent directly, but an .eml file is downloaded. Find more on the report archive here.