Menü aufrufen
Toggle preferences menu
Persönliches Menü aufrufen
Nicht angemeldet
Ihre IP-Adresse wird öffentlich sichtbar sein, wenn Sie Änderungen vornehmen.

Supplier Risk Management/en: Unterschied zwischen den Versionen

Aus HITGuard User Guide
Isan (Diskussion | Beiträge)
Die Seite wurde neu angelegt: „Supplier risk management“
 
Isan (Diskussion | Beiträge)
Die Seite wurde neu angelegt: „Finally, you can configure security settings under Administration > Global settings in order to determine how long supplier users have access to the portal and whether they need to configure a two-factor-authentication for it. Find more in the article on Global settings.“
 
(10 dazwischenliegende Versionen von 2 Benutzern werden nicht angezeigt)
Zeile 1: Zeile 1:
<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
The supplier risk management (SRM) add-on allows you to record the basic data of your suppliers in supplier profiles and to send them assessments and thus involve them in your audit processes.
Das Supplier Risk Management erlaubt es Ihnen, Lieferantenprofile zur Verwaltung von Stammdaten und Benutzern zu erstellen. Weiters können Sie mit dem SRM Überprüfungen als Self Assessment an Lieferanten übermitteln und sie damit in Ihre Auditabläufe einbinden.
</div>


<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
The following menu items are enabled with this add-on:
Mit diesem Add-on werden Ihnen folgende Menüpunkte freigeschalten:
*[[Special:MyLanguage/Lieferanten|Suppliers]]
*[[Special:MyLanguage/Lieferanten|Lieferanten]]
::Under Administration > Suppliers you can create suppliers and record their basic data, such as name, address, and contact details. For every supplier you can create one or more supplier users for your contact persons in the supplier company, who are then provided a special login for HITGuard. Find out more in the article on [[Special:MyLanguage/Lieferanten|suppliers]].
::Hier können Lieferanten erstellt und ihre Stammdaten erfasst werden. Dazu gehören neben Kürzel und Bezeichnung auch Details zu Anschrift und allgemeinem Kontakt. Für die Lieferanten können ein oder mehrere Benutzer angelegt werden, denen dann ein gesondertes Login zu HITGuard zur Verfügung steht.
</div>


<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
You receive the following new options in the gap analysis with this add-on:
Mit diesem Add-on erhalten Sie folgende neue Optionen in der Abweichungsanalyse:
*[[Special:MyLanguage/Überprüfung|Send gap analysis to supplier]]
*[[Special:MyLanguage/Überprüfung|Abweichungsanalyse an Lieferanten senden]]
::With the Add-on you can mark a gap analysis as a supplier assessment. For this you need to first activate the checkbox "Supplier evaluation" under Risk management > Settings. If you then create an analysis, you find a checkbox above the field "Interview partner". Activating this, you can enter suppliers as interview partners. If you then send out the analysis as a self assessment, the supplier users are sent the analysis for answering. Find more on gap analyses in the article on [[Special:MyLanguage/Überprüfung|reviews]].
::Ist eine Überprüfung als Lieferantenbewertung gekennzeichnet (dazu verwendet man die Checkbox oberhalb des Felds Interviewpartner), so können als Interviewpartner nur Lieferanten ausgewählt werden. Zusätzlich wird die Überprüfung dann automatisch als Self Assessment erstellt.
</div>


<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
You can allow suppliers to login to their own supplier portal with this add-on. This allows the supplier users to create a password in order to then access HITGuard and respond to the analysis.
Mit diesem Add-on können Sie es Lieferanten ermöglichen, sich an einem eigenen Lieferantenportal anzumelden:
:Find out more in the article on the [[Special:MyLanguage/Lieferantenportal| HITGuard portal for suppliers]].
:*[[Special:MyLanguage/Lieferantenportal| HITGuard-Portal für Lieferanten]]
::You can share this help page with supplier users and it is also linked in the welcome e-mail.
::Diese Hilfeseite können Sie mit Lieferantenbenutzern teilen und sie ist auch im Willkommensmail verlinkt.
</div>


<div lang="de" dir="ltr" class="mw-content-ltr">
Finally, you can configure security settings under Administration > Global settings in order to determine how long supplier users have access to the portal and whether they need to configure a two-factor-authentication for it. Find more in the article on [[Special:MyLanguage/Globale Einstellungen|Global settings]].
====Wie wird das Supplier Risk Management aktiviert?====
 
Nachdem Sie das SRM lizenziert haben, wird es Ihnen von uns freigeschalten. Dann sind durch Sie folgende Schritte zu setzen, um das SRM nutzen zu können:
====How is the supplier risk management activated?====
# Unter Administration > Benutzerrollen die Rolle Experte, Professional oder Beobachter im "SRM" vergeben.
After licensing the SRM, we enable it for you. Then you must take the following steps in order to be able to use the SRM:
# Unter Administration > Globale Einstellungen einen Firmennamen vergeben.
#Assign the role expert, professional, or observer for "SRM" under Administration > User roles.
# Unter Administration > Lieferanten diese anlegen und Benutzer dazu erstellen.
#Record a company name under Administration > Global settings.
# Unter Risikomanagement > Einstellungen die Checkbox "Lieferantenbewertung" aktivieren.
#Create suppliers and their users under Administration > Suppliers.
</div>
#Activate the checkbox "Supplier evaluation" under Risk management > Settings.

Aktuelle Version vom 4. September 2025, 09:20 Uhr

The supplier risk management (SRM) add-on allows you to record the basic data of your suppliers in supplier profiles and to send them assessments and thus involve them in your audit processes.

The following menu items are enabled with this add-on:

Under Administration > Suppliers you can create suppliers and record their basic data, such as name, address, and contact details. For every supplier you can create one or more supplier users for your contact persons in the supplier company, who are then provided a special login for HITGuard. Find out more in the article on suppliers.

You receive the following new options in the gap analysis with this add-on:

With the Add-on you can mark a gap analysis as a supplier assessment. For this you need to first activate the checkbox "Supplier evaluation" under Risk management > Settings. If you then create an analysis, you find a checkbox above the field "Interview partner". Activating this, you can enter suppliers as interview partners. If you then send out the analysis as a self assessment, the supplier users are sent the analysis for answering. Find more on gap analyses in the article on reviews.

You can allow suppliers to login to their own supplier portal with this add-on. This allows the supplier users to create a password in order to then access HITGuard and respond to the analysis.

Find out more in the article on the HITGuard portal for suppliers.
You can share this help page with supplier users and it is also linked in the welcome e-mail.

Finally, you can configure security settings under Administration > Global settings in order to determine how long supplier users have access to the portal and whether they need to configure a two-factor-authentication for it. Find more in the article on Global settings.

How is the supplier risk management activated?

After licensing the SRM, we enable it for you. Then you must take the following steps in order to be able to use the SRM:

  1. Assign the role expert, professional, or observer for "SRM" under Administration > User roles.
  2. Record a company name under Administration > Global settings.
  3. Create suppliers and their users under Administration > Suppliers.
  4. Activate the checkbox "Supplier evaluation" under Risk management > Settings.