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Functionality of the tables

Aus HITGuard User Guide
Version vom 18. Februar 2020, 10:48 Uhr von Faha (Diskussion | Beiträge) (Die Seite wurde neu angelegt: „Each table can be sorted by each column in ascending or descending order. This is particularly practical for hazard situations, as you can sort directly by the…“)

Symbolbeschreibung

The symbols from the picture are always to be seen in the context of working with tables. These symbols are usually available there and fulfill the described function in the context of the respective menu item. This means, for example, that a click on the Plus button in the audit overview creates a new audit in this context and not an audit program.


Iconbeschreibung


Group

Each table can be grouped by columns. This has the benefit of enabling you to get an overview of how many requested checks exist in an organizational unit, for example.

To group, simply drag the column header to the row above the table. You can group by any number of columns.

Gruppieren einer Tabelle


Filter

Any table in which the funnel symbol is available can be filtered by specific items. This has the advantage that you can, for example, hide certain statuses, because you do not want to see if there are draft reviews, but you want to know which ones are in progress.

To filter by items you have to click on the funnel symbol of a column caption. You can then choose which items should be displayed.

Tabelle nach Items filtern


Filters can either be removed by deselecting all filters or by clicking the "Delete filter" button. The button deletes all filters.

Attention!

  • You should be careful with filters, because you can easily forget that you have a filter in use. Therefore you should remember to click the "Clear filter" button if you have the impression that too few data rows are displayed.
Alle Filter löschen


Sort

Each table can be sorted by each column in ascending or descending order. This is particularly practical for hazard situations, as you can sort directly by the risk key figure and immediately find the greatest hazard situation.

Zum Sortieren müssen Sie auf eine Spaltenbezeichnung klicken. Danach wechselt bei jedem Klick auf die Spaltenbezeichnung die Sortierung. Zum Aufheben müssen Sie einen Rechtsklick machen und auf "Sortierung aufheben" klicken.


Tabelle nach Spalte aufsteigend und absteigend sortieren


Spaltenauswahl

Sie können in jeder Tabelle entscheiden welche Informationen angezeigt werden sollen. Dies unterscheidet sich natürlich je nach Tabelle.

Um die Spalten zu ändern, müssen Sie auf das Icon zwischen Suchleiste und "Filter löschen" klicken.

Auswählen welche Spalten angezeigt werden sollen



Spaltenbreite ändern

Sie können in jeder Tabelle die Breite einer Spalte anpassen.

Zum Ändern der Spaltenbreite müssen Sie auf den Trennstrich zwischen zwei Spalten mit der Maus fahren und warten bis sich der Mauszeiger ändert. Anschließend können Sie die Spalte beliebig groß ziehen.

Spaltnebreite ändern