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Translations:Benutzer und Benutzerrollen/18/en: Unterschied zwischen den Versionen

Aus HITGuard User Guide
Sala (Diskussion | Beiträge)
Die Seite wurde neu angelegt: „=== Change / reset password === <b>Caution:</b> Changing a password only works if the local login is active. That means: either there is no Active Directory co…“
 
Isan (Diskussion | Beiträge)
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# click on "Change password" at the bottom right
# click on "Change password" at the bottom right
# enter new password and confirm
# enter new password and confirm
: <b>To note:</b> Only administrators can reset passwords of experts. Experts can create and authorize users and they can reset passwords for Professionals and Practitioners. The administrator role can also be assigned to multiple users.
: <b>Note:</b> Only administrators can reset passwords of experts. Experts can create and authorize users and they can reset passwords for Professionals and Practitioners. The administrator role can also be assigned to multiple users.

Version vom 24. März 2022, 13:32 Uhr

Information zur Nachricht (bearbeiten)
Zu dieser Nachricht ist keine Dokumentation vorhanden. Sofern du weißt, wo und in welchem Zusammenhang sie genutzt wird, kannst du anderen Übersetzern bei ihrer Arbeit helfen, indem du eine Dokumentation hinzufügst.
Nachricht im Original (Benutzer und Benutzerrollen)
=== Passwort ändern/zurücksetzen ===
<b>Achtung:</b> Das Ändern eines Passworts funktioniert nur, wenn die lokale Anmeldung aktiv ist. Das heißt: entweder es ist kein Active Directory konfiguriert oder die lokale Anmeldung ist in den globalen Einstellungen aktiviert.
Eigenes Passwort ändern:
# auf das Profilbild oder den Profilnamen → Profil klicken
# unten rechts auf "Passwort ändern" klicken
# altes und neues Passwort eingeben und bestätigen
Als Administrator oder Expert ein Passwort ändern/zurücksetzen:
# unter Administration → Benutzer den gewünschten Benutzer auswählen
# unten rechts auf "Passwort ändern" klicken
# neues Passwort eingeben und bestätigen
: <b>Zu Beachten:</b> Nur Administratoren können Passwörter von Experten zurücksetzen. Experten können User anlegen sowie berechtigen und sie können Passwörter für Professionals und Practitioner zurücksetzen. Die Administrator-Rolle kann auch an mehrere User vergeben werden.

Change / reset password

Caution: Changing a password only works if the local login is active. That means: either there is no Active Directory configured or Local Login is enabled under Global Settings. Change own password:

  1. Click on the profile picture or profile name → Profile.
  2. click on "Change password" at the bottom right
  3. Enter old and new password and confirm

Change/reset a password as Administrator or Expert:

  1. Select the desired user under Administration → User
  2. click on "Change password" at the bottom right
  3. enter new password and confirm
Note: Only administrators can reset passwords of experts. Experts can create and authorize users and they can reset passwords for Professionals and Practitioners. The administrator role can also be assigned to multiple users.
Inhaltsverzeichnis