Menü aufrufen
Toggle preferences menu
Persönliches Menü aufrufen
Nicht angemeldet
Ihre IP-Adresse wird öffentlich sichtbar sein, wenn Sie Änderungen vornehmen.

Vorfall melden/en: Unterschied zwischen den Versionen

Aus HITGuard User Guide
Faha (Diskussion | Beiträge)
Die Seite wurde neu angelegt: „Tips or incidents can be reported via the whistleblower system page. The page can be accessed through the URL you have configured for your users if, in at leas…“
Isan (Diskussion | Beiträge)
Keine Bearbeitungszusammenfassung
 
(60 dazwischenliegende Versionen von 3 Benutzern werden nicht angezeigt)
Zeile 1: Zeile 1:
Tips or incidents can be reported via the whistleblower system page. The page can be accessed through the URL you have configured for your users if, in at least one case management system, anonymous reporting has been enabled.
Tips or incidents can be reported via the whistleblower system website. The website can be accessed with the URL you have configured if anonymous reporting has been enabled in at least one case management system.


Hier kann entweder eine neue Meldung abgegeben werden oder es können anonyme Postfächer eingesehen werden um etwaige Rückfragen oder Rückmeldungen zu, in der Vergangenheit abgegebenen Meldungen einzusehen und ggf. darauf zu reagieren.
Here, a new ticket can be submitted and any anonymous mailboxes the user has created can be accessed in order to view and, if necessary, react to any inquiries or feedback on tickets submitted in the past.


[[Datei:CM Anonyme Meldung Homepage.png|left|thumb|901px|Hinweisgebersystem Startseite]]
[[Datei:CM Anonyme Meldung Homepage.png|left|thumb|900px|Whistleblower system page]]
<br clear=all>
<br clear=all>


__TOC__
__TOC__


== Anonyme Meldung erstellen ==
<span id="Anonyme_Meldung_erstellen"></span>
== Create anonymous ticket ==


Entscheidet man sich für das Melden eines Vorfalles ("Neuen Hinweis melden"-Button), so muss zuerst eine Sicherheitsfrage beantwortet werden.
If one decides to report an incident ("Submit new ticket" button), a security question has to be answered first. You can have the captcha read to you as well.


[[Datei:CM Anonyme Meldung Captcha.png|left|thumb|900px|Anonyme Meldung: Sicherheitsfrage]]
[[Datei:CM Anonyme Meldung Captcha.png|left|thumb|900px|Anonymous ticket: Security question]]
<br clear=all>
<br clear=all>


Nach bestandener Sicherheitsüberprüfung ist es möglich seine Meldung abzugeben. Diese kann an spezielle Verantwortungsbereiche gerichtet sein, einen Betreff, eine Beschreibung und ggf. auch Evidenzdokumente enthalten. Wenn Sie möchten, können Sie sich auch entscheiden einen Namen anzugeben, um ggf. doch nicht anonym zu bleiben.
After passing the security check, it is possible to submit a ticket. This can be addressed to specific areas of responsibility, contain a subject and description and, if necessary, evidence documents. If desired, a name can be enterd in order to not remain anonymous.


[[Datei:CM Anonym melden.png|left|thumb|900px|Anonyme Meldung abgeben]]
[[Datei:CM Anonym melden.png|left|thumb|901px|Submit anonymous ticket]]
<br clear=all>
<br clear=all>


<u>Schwerpunkt wählen:</u>
<u>Select category:</u> If there are several case management systems where anonymous reporting has been enabled, you must select where the ticket will be received. If there is an "i" symbol, it can be expanded for a description of the category.
: Gibt es mehrere Fallmanagementsysteme, bei denen das anonyme Melden aktiviert wurde, so muss hier ausgewählt werden, wo die Meldung eingehen soll. Ist ein "I"-Symbol vorhanden, so können Sie dies für eine Beschreibung des Schwerpunktes öffnen.


<u>Betreff:</u>
<u>Subject</u>: Here, briefly describe what the message is about.
: Hier sollte kurz beschrieben werden um was es bei der Meldung geht.


<u>Hinweis:</u>
<u>Report</u>: Here, the tip/incident should be described in detail. The more comprehensive, the better. If there is not enough information for the processor, they may want to contact you. This can be done anonymously via a mailbox or with stored contact information, if provided.
: Hier sollte der Hinweis / Vorfall beschrieben werden. Je genauer umso besser. Wenn nicht genug Information für den Bearbeiter vorhanden ist, kann es sein, dass er mit Ihnen in Kontakt treten will. Dies kann anonym über einen Postkasten oder mit hinterlegten Kontaktdaten geschehen.


<u>Namen angeben:</u>
<u>Additional information:</u> Here, the reporter can optionally state whether the observer is internal or external to the organization, where the observation was made, and who was involved in the incident.
: Wenn Sie Kontaktdaten für den Bearbeiter Ihrer Meldung hinterlegen möchten, gibt es dafür 2 Optionen. Die erste wäre hier Ihren Namen und Kontaktdaten anzugeben. Möchten Sie aber lieber anonym bleiben, so können Sie auch nach absenden der Meldung einen anonymen Postkasten für die Kommunikation erstellen.


<u>Anhang:</u>
<u>Enter name</u>: If you want to store contact details for the processor of your message, there are two options for this. The first is to enter your name and contact details here. If you prefer to remain anonymous, you can also create an anonymous mailbox for communication after sending the ticket.
: Zusätzlich zum Hinweis können Sie auch Dateien hinterlegen. Dabei könnte es sich zum Beispiel um ein Beweisfoto handeln.


Haben Sie alles eingetragen könne Sie die Nachricht mit dem "Absenden" Button aufgeben. Dadurch wird die Meldung im System angelegt und eine Referenznummer für die Meldung erstellt.
<u>Attachment</u>: In addition to the note, files can be attached. For instance, this could be photo evidence.


[[Datei:CM Anonym melden Postkasten erstellen.png|left|thumb|900px|Postkasten erstellen]]
Once everything has been entered, the ticket can be submitted by clicking the "Submit" button. This registers the ticket in the system and generates a reference number for the ticket.
 
[[Datei:CM Anonym melden Postkasten erstellen.png|left|thumb|900px|Create mailbox]]
<br clear=all>
<br clear=all>


Nach Aufgabe der Meldung haben Sie noch die Möglichkeit einen anonymen Postkasten für die Meldung zu erstellen. Dieser Postkasten dient zur Kommunikation mit dem Bearbeiter Ihrer Meldung. Durch ihn können Sie dem Bearbeiter noch weiterhelfen falls bei Ihm Unklarheiten zur Meldung auftauchen und Rückfragen benötigt werden.
After submitting the ticket, there is still the option to create an anonymous mailbox for the ticket. This mailbox allows communication with the ticket's processor. Through it, you can further assist the processor if there are any ambiguities about the ticket and further clarification is needed.


Erstellen Sie keinen Postkasten können Sie nicht mit dem Bearbeiter Kommunizieren, wenn Sie nicht im Schritt vorher Kontaktdaten hinterlegt haben.
If no mailbox is created, it will not be possible to communicate with the processor unless contact details have been provided in the previous step.


Als Benutzernamen keine Daten angeben, mit denen Sie identifiziert werden könnten! Eine Option wäre einfach die Referenznummer als Benutzernamen zu verwenden.
Data which could identify the reporting party should not be used for the username of the anonymous mailbox! One option would be to simply use the ticket's reference number as the username.


== Anonymer Postkasten ==
<span id="Anonymer_Postkasten"></span>
== Anonymous mailbox ==


Haben Sie bei einer Meldung einen anonymen Postkasten erstellt, dann können Sie über die Startseite auf diesen zugreifen.
If an anonymous mailbox has been created for a ticket, it can be accessed via the whistleblower system's website.


[[Datei:CM Anonymen Postkasten öffnen.png|left|thumb|900px|Postkasten öffnen]]
[[Datei:CM Anonyme Meldung Homepage.png|left|thumb|901px|Open mailbox]]
<br clear=all>
<br clear=all>


Zum öffnen müssen Sie noch eine Sicherheitsfrage beantworten und die Zugangsdaten für den Postkasten Ihrer Meldung eingeben.
In order to open it, a security question must be answered and the login data for the ticket's mailbox must be entered.


[[Datei:CM Anonymer Postkasten anmelden.png|left|thumb|900px|Anmeldung zum Postkasten]]
[[Datei:CM Anonymer Postkasten anmelden.png|left|thumb|900px|Mailbox login]]
<br clear=all>
<br clear=all>


Im Postkasten sehen Sie dann den Kommunikationsverlauf Ihrer Meldung.
In the mailbox, the communication history of the ticket is visible.


Über den "Antworten" Button kann eine neue Nachricht an den Bearbeiter gesendet werden. Somit können Sie den Bearbeiter mit zusätzlichen Informationen versorgen oder auf etwaige Rückfragen antworten.
The "Reply" button can be used to send a new message to the processor. This allows for providing the processor with additional information or responding to any further questions.


[[Datei:CM Anonymer Postkasten.png|left|thumb|900px|Postkasten]]
[[Datei:CM Anonymer Postkasten.png|left|thumb|900px|Mailbox]]
<br clear=all>
<br clear=all>

Aktuelle Version vom 24. März 2025, 11:37 Uhr

Tips or incidents can be reported via the whistleblower system website. The website can be accessed with the URL you have configured if anonymous reporting has been enabled in at least one case management system.

Here, a new ticket can be submitted and any anonymous mailboxes the user has created can be accessed in order to view and, if necessary, react to any inquiries or feedback on tickets submitted in the past.

Whistleblower system page


Create anonymous ticket

If one decides to report an incident ("Submit new ticket" button), a security question has to be answered first. You can have the captcha read to you as well.

Anonymous ticket: Security question


After passing the security check, it is possible to submit a ticket. This can be addressed to specific areas of responsibility, contain a subject and description and, if necessary, evidence documents. If desired, a name can be enterd in order to not remain anonymous.

Submit anonymous ticket


Select category: If there are several case management systems where anonymous reporting has been enabled, you must select where the ticket will be received. If there is an "i" symbol, it can be expanded for a description of the category.

Subject: Here, briefly describe what the message is about.

Report: Here, the tip/incident should be described in detail. The more comprehensive, the better. If there is not enough information for the processor, they may want to contact you. This can be done anonymously via a mailbox or with stored contact information, if provided.

Additional information: Here, the reporter can optionally state whether the observer is internal or external to the organization, where the observation was made, and who was involved in the incident.

Enter name: If you want to store contact details for the processor of your message, there are two options for this. The first is to enter your name and contact details here. If you prefer to remain anonymous, you can also create an anonymous mailbox for communication after sending the ticket.

Attachment: In addition to the note, files can be attached. For instance, this could be photo evidence.

Once everything has been entered, the ticket can be submitted by clicking the "Submit" button. This registers the ticket in the system and generates a reference number for the ticket.

Create mailbox


After submitting the ticket, there is still the option to create an anonymous mailbox for the ticket. This mailbox allows communication with the ticket's processor. Through it, you can further assist the processor if there are any ambiguities about the ticket and further clarification is needed.

If no mailbox is created, it will not be possible to communicate with the processor unless contact details have been provided in the previous step.

Data which could identify the reporting party should not be used for the username of the anonymous mailbox! One option would be to simply use the ticket's reference number as the username.

Anonymous mailbox

If an anonymous mailbox has been created for a ticket, it can be accessed via the whistleblower system's website.

Open mailbox


In order to open it, a security question must be answered and the login data for the ticket's mailbox must be entered.

Mailbox login


In the mailbox, the communication history of the ticket is visible.

The "Reply" button can be used to send a new message to the processor. This allows for providing the processor with additional information or responding to any further questions.

Mailbox